Zvanična stranica
 
 
 

Maxim Guselnikov, iz Rusije, s ljubavlju (i talentom)

Ako ste se ikada pitali o stanju kreativne fotografije u Rusiji, trebate samo pogledati dela moskovskog fotografa Maksima Guselnikova da bi videli da ta fotografska scena živi i cveta. Guselnikovi portreti snimljeni pod prirodnim svetlom, na lokaciji i u studiju, nude fascinantan pogled na često misteriozni i intenzivno lep lik Moskve i okoline. A njegovi mladi modeli, miks amaterskih i profesionalnih, imaju neka od najočaravajućih lica koja ste ikad videli.

Interesantno je da je Guselnikov, koliko god bile lepe njegove fotografije prirode, odrastao u predgrađu Moskve koje teško da vizuelno stimuliše. „Rođen sam i živeo sam ceo svoj život u gradu Mitiši koji je grad satelit za Moskvu“, kaže on. „Tamo nije ništa posebno u pogledu pejzaža ili arhitekture, ali poznat je po izradi autobusa podzemne železnice za moskovski metro.“

Uprkos uspehu koji je imao i sofisticiranosti koja je očita u njegovom stilu, Guselnikov je relativno nov u fotografiji. Prvu kameru dobio je 2010. godine kako bi fotografiju isprobao kao hobi. „Imali smo nekoliko fotoaparata u našoj porodici, ali mene fotografija nikada nije toliko interesovala dok nisam kupio svoj prvi DSLR“, kaže on. „Naravno, tada nisam mogao ni da zamislim da ću stići ovako daleko. Nikada nisam imao planove da postanem poznati fotograf.“

Guselnikov kaže da se morao gotovo u potpunosti osloniti na svoje ambicije i odlučnost da nauči fotografiju. „Nikada nigde nisam studirao fotografiju i mogu sebe nazvati samoukim“, kaže on. „Nažalost, u zemlji sa tako bogatom istorijom umetnosti nema univerziteta na kojima možete da učite fotografiju, tako da jednostavno nisam imao izbora nego da to radim sam.“

Takođe, nikada nije pomagao nijednom fotografu. „Nisam imao dovoljno veza u vreme kada sam napravio prve korake u fotografiji, tako da sam morao sve da radim sam i učim na svojim greškama“, kaže on. U stvari, kaže, malo umetničkog nestrpljenja igralo je ulogu u rastu njegove kreativnosti. „Čitao sam mnogo knjiga o fotografiji, ali nikad nisam završio nijednu od njih, pošto sam bio previše radoznao da bih isprobao ideje koje sam dobio od njih čim bih ih pročitao!“

Danas je Guselnikov okrenuo tu krivu učenja da podučava druge fotografe širom Rusije i Evrope. A u stvari je podučavanje postalo jedan od njegovih glavnih izvora zarade. „Zarađujem novac podučavanjem na svim poljima, od video tutorijala i online Skype sesija do predavanja i master kurseva“, kaže on. „Radim i komercijalne snimke, zajedno sa promotivnim radom za Tamron i prodajem slike na Trevillion-u, velikoj međunarodnoj agenciji koja prodaje slike za korice knjiga, korice albuma, postere itd.“

Govorimo o njegovom radu, stanju fotoindustrije u Rusiji i strasti prema Tamronovim objektivima.

Veliki deo tvog stvaralaštva je portretna fotografija, snimljena na terenu. Da li je to tvoj omiljeni format?

Da, radije snimam portrete iz okoline koji prikazuju ne samo osobu, već i lokaciju oko njega ili nje. Mislim da je ovakav portret jedan od najzanimljivijih jer pruža toliko načina za prikazivanje raspoloženja, atmosfere, emocija i sinergije između subjekta i lokacije, posebno ako je prethodno dobro promišljen i pripremljen. Ali pored toga radim i puno studijskih snimanja, klasičnijih vrsta portreta.

Na tvom sajtu imaš puno lepih portreta. Da li su to lični snimci ili je to rad za klijente?

Većina njih su moji kreativni snimci napravljeni u moje sopstvene svrhe. Sve snimke planiram sam. Takođe ima nekoliko slika sa mojih radionica i još nekoliko sa nedavnih putovanja. Većina mojih klijenata nije zainteresovana za objavljivanje, što ja u potpunosti razumem.

Kako pristupaš tome da se modeli opuštaju pred kamerom? Dobijaju li mnogo uputstva od tebe?

Pa, postoji puno načina da se ljudima olakša udobnost ispred vaše kamere. Ključ dobre saradnje je način na koji komunicirate i za to morate imati psihologiju. Način na koji pristupate modelima uveliko zavisi od njihovog ponašanja na društvenim mrežama i njihove ličnosti, naravno. Nakon što pregledate profile i komentare, dobijete predstavu o tome kako tačno treba da gradite komunikaciju sa bilo kojom osobom.

Na primer, da bih dobio neke teme za razgovor tokom snimanja potražim u njihovim poslednjim postovima na Instagramu i možda su oni bili u novom filmu ili na koncertu o kojem bismo mogli da razgovaramo. Rasprava o temama koje se snažno odnose na vaš model zaista je važna. Osetiće da delite njihove interese i time će oni mnogo lakše i brže otvoriti svoju ličnost. Što se tiče uputstva, da, sklon sam da preuzmem celokupni stav svog modela i precizno ih usmerim.

Koje Tamron objektive najčešće koristiš u svom portretnom radu?

Kao Tamron ambasador probao sam skoro sve objektive koje ova kompanija proizvodi, ali završio sam sa lepim setom svojih omiljenih sočiva, Tamron SP 15-30mm f/2.8 Di VC USD, Tamron SP 45mm f/1.8 Di VC USD i Tamron SP 85mm f1.8 Di VC USD. Obožavam prajme zbog njihovog kvaliteta slike i kremastog zamućenja pozadine, ali za neke specifične scenarije koristim i zum objektive, na primer, 15-30. Činjenica da su sva sočiva stabilizovana i otporna na vremenske neprilike unosi poverenje tokom snimanja u otežanim vremenskim uslovima i pri slabom osvetljenju.

Imaš li omiljeni Tamron objektiv?

Da, moj omiljeni objektiv je Tamron SP 45mm f/1.8. Ovo staklo je prelepo. Ovih dana svi su ludi za oštrinom, ali samo nekolicina ljudi razume da se oštrina i kremast bokeh nalaze na suprotnim stranama, a većina modernih super oštrih objektiva pati od „zauzetih“ bokeha. S tim u vidu volim kinematografski kremasti bokeh koji ovaj objektiv proizvodi. Mislim da ovaj objektiv stvara najbolju pozadinsku reprodukciju koju sam video a video sam mnogo. Takođe je distorzija toliko minimalna da možete lako snimati u zatvorenom prostoru na arhitektonskim lokacijama i ne brinuti se zbog distorzije vertikalnih linija, a za mene kao fotografa prirode, ovo je veoma važno.

Postoji li kvalitet Tamron objektiva koji se prema tebi izdvaja?

Za mene je stvar kod Tamron objektiva ta što su oni savršeno uravnoteženi – kvalitet slike, bokeh, veličina, težina, skup karakteristika. Jednostavno ne možete pogrešiti s tim.

Imate li neki savet za ljude koji žele skočiti u fotografiju kao stalan posao?

Malo strpljenja. Čak i ako niste zadovoljni svojim trenutnim rezultatima i ciljate na nešto bolje, uložite mnogo truda u to što radite i ne odustajte, a rezultat ćete videti nakon nekog vremena. Kao što sam već rekao, stvaranje kvalitetnog sadržaja zahteva vreme tako da morate pričekati i biti toga svesni. To mnogi fotografi smatraju (uključujući i mene).

Ovaj intervju je originalno objavljen u magazinu Pro Photo Daily.

 

Kupite Tamron objektiv!

Ne zaboravite da kupovinom Tamron objektiva na zvaničnim prodajnim mestima dobijate pravo na 5 godina garancije.

Kliknite na sliku ispod da biste produžili garanciju Tamron objektiva: